fredag 22 april 2011

Dåligt resultat och slut på ismetet

Var ut på storsatsning i söndags. Gav i stort sett bara massa bommad abborre, mer går att läsa på Henkes blogg...

Sen blev det en snabbis i tisdags som fick sätta punkt för denna säsong. Isen är allt annat än bra, och nu har småälvarna stigit typ en meter. Bara en vecka eller så tills det är isfritt i stort sett överallt. Då får gäddorna leka, sen är det dags för efterleksfiske! Härligt ska det bli.

Blev bara 4 snipor på sista passet på 3 timmar. Var lite smått obehagligt att ta sig ut på isen...

Nu ska jag ut på turné i 9 dagar. Långt och länge. Blir kul, jobbigt, tråkigt och slitigt och skönt osv... Så som det är med turné. En sak är säker, kommer drömma om gäddfiske då man är on the road...

När jag kommit hem så blir det att shoppa lite grejer på mieko och fixa till min yamahamotor... Sen ska väl mina crankar lackas också. Sen blir det en del flytt med... Men nåt spinnfiske efter efterleksgädda skall väl hinnas med. Annars så ser jag mest fram emot då dem ätit upp sig och simmat ut från vassen och trollingen drar igång!!! Bollnäs och 3 dagar trolling inbokat 23e-25e maj, då gäller det att grejerna är i toppskick. Hellre  satsa lite seriöst några dagar än "meningslösa" jerkbaitpass från land efter tunna gäddor. Nä, nu är det dags att fara!

Skitfiske så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar