fredag 6 maj 2011

Lite uppdateringar...

Mitt i flyttandet så har man förstås hunnit med lite fiskerelaterat mellan turnéandet med.

Var häromdan in till Svenne på Mieko och handlade lite nödvändigt inför säsongen. Blev ny lina på mina 6 trollingrullar, samt en håv som ser grymt ut: http://www.miekofishing.se/web/Produkter/Hav__huggkrok/Savagear_folding_rubber_mesh_landing_net_X-Large-4196.aspx Sen blev det förstås nya spöhållare.  Passade även på att köpa några jiggar. Sprillans(de hade fått in dem några timmar innan jag kom) Mieko Predator shad, sen köpte jag även "den gamla" Mieko Predator 28cm..

Sen var man förbi med båtmotorn på yamahacenter för service, skall hämta den typ nästa måndag. Lär svida i plånboken, men då går den förhoppningsvis som en klocka hela sommaren!

Idag hann man även ut på lite idfiske i alterälven, jag metade, Henke körde med fluga. Efter några idar var så fick jag låna Henkes flugspö och fick landa ett par på fluga jag med. Lite mer sport så... :) Fick en id på kanske 2.2-2.5 olekt, men de flesta idar hade redan lekt och höll sig runt 1-1.5 kilo. Träffade en inbiten sportfiskare som berättade att dan innan hade inga hunnit lekt... Det kan gå sjukt fort ibland.

Men det roligaste av allt är att jag hunnit klart med betena! De har fått på sig det sista lagret lack och hänger på tork nu, de väntar bara på att få lacken avlägsnad från öglorna och fjäderringar samt krok!

En eloge till Henke som gjorde ett superbra målarjobb med tanke på att han är helt grön så är det toppklass på måleriet. Tyvärr usla mobilkamerabilder bara...



4 av varje, + en 40cm's ledad gäddfärgad... Blev ingen bild på den nu, men jag lägger nog upp så småningom!

Nu bär det av på turné sedan ska vi in i studion på måndag-onsdag... Inte många dagar ledigt förrän 23-26 maj, men då smäller det. Ner till Bollnäs och köra trolling på Orsjön. Taggad till tusen att få ihop ekipaget! Skitfiske så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar