onsdag 16 augusti 2017

Väcka liv i bloggen?

Det kanske är dags att väcka liv i denna blogg igen?

Det fanns en tanke att börja blogga på jobbets blogg, men det blev som inte riktigt av.

Så jag kommer återupta min gamla blogg igen. Självklart kommer det bli rapporter från mitt fiske i norrbotten, men även lite matnyttiga tips i olika avseenden om utrustning eller metoder för sportfisket jag bedriver.

Senaste blogginlägget tog jag upp att jag hade bytt jobb.
Så sedan 2.5 år tillbaka jobbar jag som säljare samt ansvarig för fiskeavdelningen på Fritid och Vildmark. Ett mycket varierande arbete som är allt från rullservice, linpåspolningar, inköp och försäljning av fiskeredskap och mycket fiskesnack.

Trots jag jobbar med fiske, på så vis har inte fiskeintresset avtagit något alls. Utan snarare ökat.

Har sedan senaste inlägget faktiskt fångat några fina fiskar. Förutom en hel del gösar runt 5 kilo så har det kommit en handfull gäddor över 10 kilo, bland annat nytt PB på 122 cm och 11920 gram. En fisk som fångades i Juni 2016. Även min första ismetade gädda över 10 kilo. Blygsam vikt på 10200, men med en längd på 105 (fast förmodligen var den lite längre, kanske 107-108cm) så var det en imponerande kondition! Tyvärr är det lite svårt med foto och mätning då man är själv, varvid längden troligt blev lite fel, då sjärtfenan inte var ihoptryckt. Hursomhelst, en imponerande fisk och äntligen en "10+" från isen.
här en bild på mitt nuvarande personbästa på 11920 gram och 122 cm. Fisken fångad på en trollad Zalt.

Har även fiskat en hel del abborre med ganska god framgång. Bl. a en fisk som mycket väl kan varit personbästa. en fin, relativt för sommarkondition grov fisk på hela 52.5 cm. Tyvärr kom denna fisk något oväntat, så våg var ej med. Men uppskattad vikt är troligtvis ca 1800-2100 gram, mest troligt under två kilo. Men man kan aldrig veta, tyvärr! :/ I sommar har det blivit väldigt många fiskar 43-48 cm med en topp på 50 centimeter. Väldigt kul fiske med mycket kilosbitar, men rekordfiskarna har inte kommit.
52.5 cm abborre, vikt okänd. Men den största jag fångat, garanterat. Tog en 4" relax på spinnfiske från land.

Vi lämnar det såhär just nu så finns det massa mer gammalt och en del nytt att bjuda på framöver... Till exempel nån gös... :)

Skitfiske så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar